onsdag 9 april 2014

Smarta hund.... intensiv helg.

Har varit i karlskrona på besök i helgen för att pappa skulle kunna byta till sommardäck på bilen. Träffade bästaste Elinen och fikade och snackade allmänt skit, mycket trevligt. Sov över hos mamma i 1800-tals bäddsoffan (asskön för övrigt) sen på lördagen åkte mamma, jag och Suki upp hit igen. Söndag hade vi lektion med Tindra som bara blir duktigare och duktigare, hon kämpade som ett djur för att styra Lilla grå och hon fick även longera vilket hon klarade galant!

Stacey och Suki har varit kopplade och haft munkorg på sig inne mestadels av tiden. Suki vill döda katterna, vilket triggar Stacey till att döda henne. Munkorg är dock bra! Gick bättre ju mer tid som gick, men man måste påminna dem ibland!

I måndags fyllde fina Alexandra år, så vi tog en vagnstur med shettisarna, mamma hade aldrig åkt häst och vagn innan så det blev en förstagång där! Båda hästarna skötte sig fantastiskt och var pigga och lyhörda. Alexandra körde Kelly- vilket gick suveränt! Kelly har blivit asbra sen vi lärde oss rätt kommandon på henne! Jag tog lilla grå som blivit mer tålmodig och som man inte behöver dra lika mkt i längre!

Tisdag, mamma och jag åkte ut och hjälpte anna och hovslagaren att sko och verka Decibell, Moonin, och Vilja. Jäklar vad de hästarna inte är lika lugna som Blizzy alltså! Direkt efter åkte mamma och jag till Återbruket i Limmared för att köpa småskit. Jag kom hem med en brödgömma, två plåtburkar, ett "fat" man ångar grönsaker på och en mortel i marmor. Asbra grejor! Sen körde vi hem, lagade tacoäggfärs och sen körde jag in mamma och Suki till tåget hem. Därefter blev det kort men bra plugg med Sofia inne på biblan! :)

Idag blir det lydnadsträning igen, spännande! Och på videon testar stacey sin svåra aktiveringsleksak, bara lite frustrerad! Men det tog knappt två minuter för henne att fatta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar