onsdag 15 oktober 2014

Alltså, det där med Arbetsförmedlingen....

Var i morse på Basmöte hos AF. 
Satt i ett rum med antingen asgamla eller jätteunga människor. 
Väldigt awkward. 
De pratade i drygt en timme. Om typ ingenting. 
Och jag kände verkligen, VAD FAN GÖR JAG HÄR?
Varför har man en sådan instans i samhället.
Jag kan verkligen inte förstå detta. Det hjälper ju inget.
De sa verkligen inget speciellt viktigt, alls.
Inget som jag inte redan vet.

Sen blev jag lite irriterad över min handläggare, som förra gången i stort sett sa att: Ja det ser ju bra ut, du söker jobb och har på gång. Fortsätt som du gör nu.

Och idag tog hon in mig på sitt rum, och gav mig värsta utskällningen.
"Varför har du inte lämnat en aktivitetsrapport??"
Jag visste inte att jag skulle det då det lät på henne förra gången att jag inte "var där" än. 
"Ja men det står i din handlingsplan."
Har jag en handlingsplan. Jaha. Vad står där.
"Det stod i dina papper du fick hem förra gången."
Jaha, papprena som var förtryckta broschyrer och som typ inte handlade alls om mig alltså. 
Ja dåså, jag förstår precis. 
Jag menar, jag får ju liksom inte ens ersättning från dem, då är det lite konstigt att jag måste lämna in en rapport tycker jag. Prestation och motprestation liksom.
"Ja men du måste ju anstränga dig lite!"

Mmm, precis. Jag har dock 3 jobb snart nu. Sökt 5 nya jobb IDAG och även sökt 7 högskolekurser inför våren. I månaden har jag även lämnat ut CVn till alla närliggande bibliotek. 
Men nej, jag måste nog anstränga mig lite mer!
Så är det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar