onsdag 22 oktober 2014

Till och från Jönköping.

Klockan 3 idag började vi köra ifrån Svenljunga, jag och Carro. Vi skulle vara i Jkpg klockan 5 och tänkte att vi då skulle ha bra marginal. Det hade vi nog haft, om vi hade haft koll på vart vi skulle! 
Jönköping är en hemsk stad att köra bil i tycker jag.

I jönköping skulle vi för övrigt köpa två lokselar till Blizzan. 200 kronor styck och de har suttit på en fjording innan. Tänkte att de blir bra tills hon är färdigväxt, då hon i kroppen är som en liten fjording just nu. 

Den ena lokselen är en liknande som den som jag fick av Annan, så tänkte att jag skulle ha denna som jag köpte idag som reservdelssele, men det blir nog allt tvärt om då den idag var i riktigt bra skick. 

Den andra lokselen var en större med bygel, som kommer att passa Blizzan jättebra att jobba i skogen med om några år. Stor, rejäl, och i helt okej skick. Den fick jag tyvärr ingen bild på idag!


Detta är lokselen, som lätt blir nya favvon. 
Går att spänna in precis överallt, och då även att spänna ut!
Blizzy verkades igår och är väldigt öm just nu. Hon får inte jobbas på ett tag, utan bara pysslas om. Var annan dag ska vi ge henne kalk, biotin och sedan tvätta
hovarna med såpa och vatten. Konstig tid framöver!
Denna selen "slängdes" med idag för en liten peng. För liten för Blizzy, men den passar säkert någon annan häst, antingen i vårt stall eller i ett annat. 

Skönt det var att ha med Carro idag med. Tur jag har som har en sån fin vän alltså! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar