söndag 19 oktober 2014

Fredagens hästar!

I fredags var jag och carro i stallet och tömköra pållarna. Ja eller, jag tömkörde Blizzy för första gången bettlöst,  och det gick suveränt. Hon var mer framåt och lyssnade exakt lika bra som med bett, om inte bättre.
Carro red lord lite på den fina skogsvägen i skritt. Bara för att han ska acceptera ryttare liksom. Han var  jätteduktig och lyhörd.
Efter den lilla promenaden så longerade carro lord med sadel. Eftersom han har sadeltvång så måste han öva mer på det!
Det är ju älgjakt nu, så vi spökade ut dem i alla reflexer vi hade. Kan ju dock säga att det lilla ländtäcket som hon har på sig, sydde jag åt henne i våras, och då satt det perfekt, ända fram till longeringsgjorden. Det gick över. Provade även benreflexer, brösta, och nån flärp som jag satte i grimman! Och snabbflätan såklart!

Hon har verkligen blivit stor och fin nu! 
Fast det där reflextäcket, det får jag nog skita i. Sjukt att det passade i våras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar