fredag 31 oktober 2014

Hemma från jobbet nu!

Tredje dagen på tidningsjobbet idag.. Sov i ca en och en halv timme innan jag blev hämtad, vilket var skönt. Var lite seg i början sen, men simon hade gjort kaffe som jag skulle ha med till jobbet... Jag har typ världens bästa pojkvän, bara så ni vet.

Idag var det både tidningar och reklam, vilket innebar att det tog lite längre tid än det brukar, men jag är fortfarande ny och känner inte bilen helt än, och farten kommer ju med tiden.

Sjukt kul var det idag i alla fall. Och bilen tjöt som vanligt två gånger. Suck! Bilarna ska vara miljövänliga så de varnar när man bromsar eller gasar gör hårt. Sånt som händer! :-D Men på min körutbildning sa killen att om den tjuter upp mot 30 ggr per natt, då börjar ju kontoret undra, då det rapporteras in. Haha så jag ligger ganska lugnt till... :-P

Jag är inte så trött just nu, vilket är lite jobbigt, borde somna så jag kommer upp i okej tid. Funderar på att gå ner och sätta igång en tvättmaskin,  så har jag ju den på medan jag sover. Tidseffektivt liksom. Jaja vi får se.

Har för övrigt konstaterat att det kliar på näsan och pannan på mig när jag kör. Vilket gör att jag kliar, med mina vantar, som är fulla utav trycksvärta. Och jag tål nog fan inte trycksvärta! Kliar mer och mer, och inte lär jag mig heller.

Andra lite kul grejer som händer under natten är tex: Ska jag till höger här? Frågar jag Anna.
Tja, om du känner för det så.
*svänger höger*
Kommer till en cykelväg/parkering/ eller dagis.

Eller första natten:
Anna säger: när du tagit denna brevlådan så gör du en U-sväng
Japp säger jag, och svänger vänster.

Duktigt Gillian, duktigt! Men jag börjar lära mig rutten nu i alla fall! :-D Nu ska jag bara lära mig telefonjävlen med, och få ner bensinförbrukningen. Och låta bli att köra in i häcken på cykelvägen. Det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar