måndag 13 oktober 2014

Tråkmåndag!

Simon är hemma idag till ett och jag har precis vaknat typ. Är redan uttråkad, är verkligen lovande inför resten av dagen. Kan inte göra nått med Blizzy idag för hon hostade lite igår. Så hon får inte anstränga sig tills hostan är borta. Ikväll ska jag iaf med Carro till ridskolan, älskar att joina dit, kul att se hur duktig vän jag har! Så det ser jag fram emot.

Bilen är på verkstad. Är lite nervös då jag tror det blir dyrt. Som vanligt. Men jag älskar min bil, och den är snäll annars. Men gud vad jag renoverat den nu. Det som ska fixas idag är:

Ett glapp, den dör när man svänger åt vänster på trean, all el slås då ut och man måste vänta en stund på att allt ska startas igen.

Byta två sommardäck.

Fixa kontakten till dragkroken, endast vänster blinkers funkar, oavsätt vilket släp du har. Plus den plattan som kontakten sitter på ska svetsas fast.

I December ska den besiktas, och detta måste helt enkelt va klart då! Får hålla tummarna att de hittar felet.

Åååh  jag borde städa här snart, men är inte sugen på det när Simon är hemma, känns dumt att slösa "tillsammanstid" på det.

Sen är det väl idag älgjakten börjar, så vi kan inte plocka svamp heller. Lite för riskabelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar