fredag 21 november 2014

Ibland får jag bra idéer

Jag kom ner till Karlskrona en dag innan jag "skulle" vara här för att mamma och jag skulle kunna plocka svamp. När vi sitter och äter frukost så börjar jag fundera lite på att det är ju sjukt onödigt att jag inte har en hund med mig. Svamprunda utan hund är ju ett riktigt slöseri. Kommer då på att pappas hund sussie sitter i lyckeby med farmor. Farmor älskar att plocka svamp men har inte tid för hon passar sussie heeeela tiden.

Så jag ringer farmor och frågar om hon vill följa med, och att jag då ska ta sussie i skogen. Farmor svarar: ja, JAAAA det gör vi, jag kommer!!!

Farmor kan inte riktigt hålla sussie heller då hon drar som tusan. Så jag tog henne och band henne runt midjan. Ingenting stoppar en hund lika bra som en hundrakiloskluns i andra ändan!

Oftast vara lilla vovven duktig, om ingen kom för nära, då drog hon som tusan!

Var väl ute ca en och en halv timme och vi hittade väldigt mycket, som vanligt. Tre halvfulla icakassar med oss hem i allafall! Mamma har byggt en liknade svampen som jag har, fast modell dörr. Jävla tur det för nu är den full! Sen stickade vi hela kvällen, och jag kom riktigt långt på en av mina julklappar! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar