fredag 7 november 2014

Jobbupdate

På denna fronten händer det mycket i mitt liv. Förrförra veckan vart jag på Dalsjöfors slakteri i två dagar. Det var skitkul, men tyvärr fick jag inte vara kvar. Inte för att jag gjort något större fel tydligen, utan för att de var oroliga att min rygg inte skulle palla. Vilket förmodligen var sant. Jag vet att min rygg kräver några dagars inställning, men det är klart att de inte vet det liksom. Och det var en schysst anledning till att inte få jobbet i alla fall. Snälla var de, och jag hade kul, så om ni har starka ryggar, och inget jobb, och inte har problem med att jobba med kött så sök jobbet! :)

Sen har vi ju tidningsbärarna. Jag har åkt med Anna i  nätter nu för att få en upplärning. Och det har gått jättebra, och har varit väldigt givande! Min första dag är natten mellan lördag-söndag. Och då kör jag helt själv för första gången! Ska bli otroligt kul! Jag blir bättre på rundan varje gång, och tycker det är trivsamt. Sen har man ju frugan att snacka med, och det underlättar! :)

Sen är jag ju homepartykonsulent också. Har varit på upplärning även där och haft två partyn hittills. Ska på mitt första "riktiga" party imon vilket ska bli väldigt spännande. Har ganska många partyn inbokade nu i några veckor. Men det känns suveränt tycker jag. Sen har jag tystnadsplikt om detta, därför skriver jag inte mer detaljerat än såhär, om ni undrar! Är ni mer nyfikna på vad jag säljer så får ni fråga detta privat!

Självklart söker jag även flera jobb hela tiden. Just nu är mina helger fulla, men en deltidstjänst någonstans också hade inte suttit fel alltså, eller fler dagar på tidningsbärarna!

Jag tycker detta känns kul i allafall. Jag är ganska nöjd med att ha de två jobben jag har, men hoppas på lite mer bara. Sen har jag inget problem med att jobba på olika ställen, utan tycker det är givande att få pyssla med många olika saker. Då blir det liksom aldrig tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar