torsdag 7 maj 2015

Underbar hästdag!

Var ute och red med carro efter jobbet igår. Tog en timmes uteritt med safira och Freja. De skötte sig exemplariskt och var framåt på ett annat sätt än tidigare! Så sjukt kul! Skritt trav och galopp och samtidigt utedressyr! Så sjuuuuk kul! :-D hästarna var glada också och verkade tycka att livet ägde.

Sen drog vi till Anna för att ta ut mina klunsar!  Carro fångade Norton för andra gången nu och han har ännu inte sprungit iväg en enda gång! Så skönt! Jag tog in min stora missnöjda blizz som inte riktigt gillar att inte få ALL uppmärksamhet!  Men hon vänjer sig nog allt snart. Hon börjat bli lugnare med det hela och jag gosar medvetet mer med henne, och carro gosar med Nortis!

Släppte in Blizzan i hagen efter att ha gett henne mat och även tempat henne. Håller koll på henne nu och skriver upp hennes och Nortons temp varje dag så att jag ser ifall de blir dåliga eller ej! Känns tryggt.

Gick sedan upp till Anna för att prova sadel på Norton som hon hittat. På riktigt hittat, i skogen... Första sadeln som legat okej på honom hittills! En syntetsadel som passar iallafall under igångsättningen! Känns bra! Norton börjar även gå upp i vikt nu efter min gå-upp-i-vikt-diet vilket jag tycker syns! Känns bra att han svarar så bra på det!

Nu får jag inte träffa mina hästar eller min hund på fyra dagar, då jag flyger till Umeå ikväll. Det blir... Spännande. Kommer att sakna ihjäl mig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar