onsdag 15 juli 2015

Han börjar bli fin nu

Jag, carro och Emma var o stallet igår. Höjde staketet så att blizzy inte skulle rymma när vi tog ut Norton. Skulle testa både ny sadel och nya boots. Tror sadeln behöver paddocken för att funka bra då valvet är liiite för nära ryggraden för min smak. Men han är ju ganska omusklad där med nu. Bootsen passade inte alls. Synd för jag gillade konstruktionen men han hade för långa och breda hovar, trots att jag mätte noga! Men han verkar inte alls lika är nu. Tror vilan i två veckor varit bra!

Red i paddocken och han var pigg, lyhörd och jobbade bättre med denna sadeln. Formen kom av sig själv och carro galopperade flera varv vilket han haft svårt för att göra med de andra sadlarna. Han har ju svårt med galopp på böjt spår alltid, men nu lyckades han! 

När Emma som är väldigt ovan skulle rida (hon red bara shettisar när hon var liten) så kollade Norton på mig med blicken: " matte... Hon vet inte vad hon gör. Vågar jag gå???? Jag tar ett steg nu... MATTEEEEE!!!!! Hon vinglar... Hon kommer ramla av!!!! Nu står jag STILL! "

Så duktig på att avgöra ifall ryttaren är van eller inte. Så söt. Men det var härligt igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar