lördag 6 februari 2016

Dagens träning

Har haft fantastiska Jane ute idag igen!
Testade först att rida Norton med Blizzan i grimskaft bredvid. Det gick mycket bättre nu när jag hade den nya westernsadeln med på Norton! Vi gick ett och ett halvt varv runt travbanan och första varvet bråkade Norton lite, han blev rädd för något, så han gjorde en helomvändning, och som tur är kände jag att det var på väg så jag hann lägga över grimskaftet blizzy hade på andra sidan. Annars hade jag blivit avdragen. Båda hästarna började trava men jag fick stopp på båda och det gick bra. Andra varvet fick Blizzy deltan i munnen som vi hade till tränset så då vägrade hon gå (mycket förståeligt) men samtidigt var Norton taggad och ville bara fram så Jane fick ta Blizzy därifrån ner till stallet medan jag tog ett varv i trav och galopp med Norton för att testa sadeln. Gick bra, men borde spänt sadelgjorden mer!

När jag kom tillbaka stod Jane på uppsittningspallen och medan jag satt på Norton hoppade hon upp på Blizzy som ingenting. Sedan red vi bort till jakttornet och vände där, vilket var typ dubbelt så långt som när hon hade ryttare förra gången! Fast typ 300 meter på sin höjd! xD

Men Blizzan var jätteduktig och hon är ju ganska van vid att följa Norton nu så det var inga problem!
Gud vad duktiga hästar jag har! Och det är sååå kul att få hjälp av Jane. Det märks att hästarna trivs tillsammans mer för varje gång! Och de är duktigare för varje gång med! xD

På väg tillbaka!

Försök till groupie! xD

Det märks att Blizzy tycker det är kul att ha ryttare! Hon har hittills varit som absolut lugnast när Jane suttit på henne och hon verkar så harmonisk! <3

Älskade <3


Odde fick också rida Norton! Här kramar hon honom! :P

Duktiga flickor!

Hej matte, vad gör du där?

Kom igen nu så går vi! 

Nästa helg kommer Jane igen! Ser fram emot detta! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar