tisdag 26 april 2016

Bästa sjukvakten!

Har legat hemma sen natten till måndag med magsjuka. Spytt som en kalv och mått allmänt dåligt. Har inte kunnat äta ordentligt på flera dagar som tur väl är. Annars hade det nog varit värre. Sov ingenting natten till måndag utan har bara varit askass.  Vår vaken till tio på morgonen då Simon sa till mig att vila lite... väldigt motvilligt gick jag och la mig och vaknade 18:25. Drack blåbärssoppa och två kex och började må dåligt. La mig i sängen men kunde inte slappna av på grund av sjuk huvudvärk!  Somnade till sist runt halv ett.

Simon var hemma igår men idag åkte han till jobbet. Känns ensamt men som tur väl är har jag sjukvakt som ligger under min filt och bara märks när jag rör på fötterna och hon morrar. Så lugn och mysig idag. Jag mår bättre med. Förutom huvudvärken! Har ätit 6 kex och ett glas blåbärssoppa. Känns inget konstigt i magen som tur väl är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar