lördag 8 april 2017

Solen gör mig så glad

Jag blir så sjukt glad nu när solen kommer fram. Satt ute på rasten igår och bara lapade i mig! Det var säkert minst 15 grader ute och alldeles för varmt för min tunna jacka.
Satt ute nästan hela stunden och bara log!   efter jobbet så drog jag Simon och stacey ut och cyklade en kort runda. I t-shirt! Så jävla skönt! Jag märker att jag har blivit så mycket starkare i backarna även om jag denna vecka haft ganska mycket träningsvärk i benen och får mjölksyra direkt. Men det är kanske inte så konstigt. Förra fredagen och lördagen cyklade jag, red på söndag, cykel på onsdag och fredag och red Norton i torsdags!
Det hade varit så fint väder på dagen så i torsdags smsade jag Carro och frågade om vi skulle rida pojkarna. Och det gjorde vi!  en ganska kort och lugn runda då det började lite dumt med att hästarna blev skrämda av en hund så efter det var Chimall ganska spänd så det blev mest skritt och trav. När vi red på banvallen kom det tre bilar som Chimall tyckte var jättehemska.  Men de körde sjukt fort och kom ganska snabbt i följd... sen trimmade vi istället i paddocken. Vi skulle egentligen ha visat Carro den fantastiska galoppbacken men det blev inte så. Norton är ganska stel i bakdelen för tillfället och jag vet inte om det beror på att han fäller och tycker att allt gör ont som vanligt vid fällning eller om det är på grund av konvalecensen på box. Avvaktar lite men blir det inte bättre så får equiterapeuten komma ut och justera honom igen.  det är bra att han är så tydlig för när vi skulle trava på volt i paddocken så försöker han kicka lite i vänstervarvet. Som han alltid gjort när han har låsningar. Markerar inte alls när man bara rider rakt fram utan bara på volt. Min lilla pudel ❤
Mycket träning blir det!  både idag och imon blir det Blizzyträning och jag är sååå sugen på att galoppera! Får se om jag vågar. Hon har aldrig fått ett röstkommando för galopp så jag tänkte driva med röst, och med galoppskänkel så får vi se om det blir eller om det blir mycket snabb trav!  och om jag sitter kvar. Det märker vi! Hon är ganska smidig  den lilla damen vilket vi märkte under förra veckans jämnfotahopp... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar